Ekonomiadministratör på deltid till Organic Response i Linköping

Publiceringsdatum: 2025-10-30

Funderar du på att söka jobb inom administration, ekonomi, juridik? AxÖ Consulting AB är på jakt efter en skicklig ekonomiassistent och du kan vara rätt person för jobbet. AxÖ Consulting AB behöver någon som vill arbeta deltid. Om du är tillgänglig för 6 månader eller längre, ta en titt på denna jobbannons.

Denna tjänst finns tillgänglig i Linköping som är tjänsteorten. Om du tycker att det låter intressant att börja jobba hos AxÖ Consulting AB i rollen som ekonomiassistent så har de just nu en ledig tjänst som skulle kunna vara en perfekt match för dig! AxÖ Consulting AB letar efter erfaren ekonomiassistent som kan ansluta till deras team. Sista ansökningsdag är söndag den tjugotredje november 2025.


Jobbannons

Vi söker en ekonomiadministratör till Organic Response i Linköping för ett längre konsultuppdrag på deltid.

Tjänsten passar dig som vill ha flexibilitet i din vardag och kombinera arbetet med exempelvis studier eller annan sysselsättning. Här får du möjlighet att arbeta brett inom ekonomi – med fokus på kund- och leverantörsreskontra, men även delta i bokslutsarbete och avstämningar.

Detta är en chans att bli del av en innovativ och hållbar internationell verksamhet, som är en del av Fagerhultgruppen – en global koncern med starkt fokus på ljus, teknik och hållbarhet.

Urval sker löpande – välkommen med din ansökan redan idag!

Varför du ska söka

Det här är en roll för dig som trivs med struktur, noggrannhet och ansvar. Du arbetar nära bolagets ekonomiansvariga och hanterar löpande ekonomiadministration såsom fakturaflöden, avstämningar och rapportering.

Här möts du av en lösningsorienterad och stöttande chef och en kultur där man samarbetar för att hela tiden förbättra arbetssätt och processer. Du får följa dina delar hela vägen och bidra till utveckling – både av rutiner och system. Rollen erbjuder stor flexibilitet och möjlighet att arbeta hemifrån vid behov.

Om Bolaget

Organic Response är en del av Fagerhult Group, en familj bestående av 13 framstående bolag inom belysningsbranschen. Som medlem i denna internationella koncern så leder Organic Response utvecklingen av smarta belysningslösningar och drivs av ett starkt engagemang för innovation, hållbarhet och kvalitet.

Bolaget verkar i en spännande och växande bransch, där teknik och hållbarhet möts. Hos Organic Response får du arbeta i en lärande miljö med korta beslutsvägar och en positiv, hjälpsam och lösningsorienterad kultur.

Om rollen

Som ekonomiadministratör får du en bred roll där du både arbetar operativt och bidrar till utveckling. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar:

  • Hantering av kund- och leverantörsreskontra
  • Fakturaflöden – digital hantering, granskning och uppföljning
  • Avstämning av bankkonton och hantering av betalningar
  • Rapportering på veckobasis samt sammanställning av underlag
  • Avstämning av balanskonton och skattekonto
  • Kvartalsvis momsrapportering och periodisk sammanställning
  • Deltagande i förbättrings- och systemutvecklingsarbete

Du blir den som har bäst överblick över dina ekonomiflöden och är en viktig del i att säkerställa ordning, struktur och kvalitet i ekonomiarbetet.

Vem är du?

Vi söker dig som har en gymnasial utbildning inom ekonomi, gärna kompletterad med eftergymnasiala studier. Du har erfarenhet av fakturahantering och ekonomiadministration, gärna från en mindre ekonomiavdelning där du fått insyn i flera delar av redovisningen.

Som person är du nyfiken, självgående och ansvarsfull. Du tycker om att förstå helheten och arbetar noggrant även när tempot varierar. Du har god kommunikativ förmåga, trivs med internationella kontakter och uttrycker dig obehindrat på svenska och engelska.

Vi ser gärna att du bor i Linköping med omnejd då omfattningen av tjänsten kan komma att öka över tid.

Om konsultuppdraget

Som konsult är du anställd av AxÖ Consulting men arbetar på uppdrag ute hos våra kunder. Vi har lång erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen, vi vet därför hur viktigt det är att ge dig rätt grund att stå på för att vi tillsammans ska kunna bedriva en professionell konsultverksamhet. Hos oss får du chansen att utvecklas i din yrkesroll samtidigt som du stärker ditt CV på några av regionens, och till och med Sveriges, mest ansedda och attraktiva bolag. Att arbeta som konsult via AxÖ Consulting är tryggt, roligt och utvecklande. För att du ska trivas erbjuder vi dig kollektivavtalade anställningsvillkor och vi arrangerar regelbundet sociala aktiviteter så att vi kan lära känna varandra lite bättre.

Information och ansökan

Detta är en annons för konsultuppdrag via AxÖ Consulting. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag.

Om jobbet

Antal tjänster1
ArbetstidDeltid
FöretagsnamnAxÖ Consulting AB
LönFast månads- vecko- eller timlön
Omfattning6 månader eller längre
Organisationsnummer5590997531
Typ av anställningVanlig anställning
YrkeEkonomiassistent
YrkesområdeAdministration, ekonomi, juridik

Ansökan

AxÖ Consulting AB söker en person till denna tjänst som ekonomiassistent med placerings i Linköping. Om det låter intressant att arbeta som ekonomiassistent hos AxÖ Consulting AB skickar du in din ansökan senast 2025-11-23.

Källa: Arbetsförmedlingen

Till webb­ansökan »
Relaterade jobb

Montör till Produktion på UMS Skeldar i Linköping

UMS Skeldar Sweden AB söker en person till tjänsten som helikoptertekniker i Linköping.

2025-11-06

Mer info

Personlig assistent på 50% sökes till kvinna i eget boende i Linköping!

Kompis Assistans, Ekonomisk Fören söker en person till tjänsten som personlig assistent i Linköping.

2025-11-11

Mer info

Var med på vår tillväxtresa och bli konsult inom Supply Chain i Linköping

Valueone AB söker en person till tjänsten som inköpare i Linköping.

2025-11-13

Mer info