Publiceringsdatum: 2025-07-08
Letar du efter möjligheter att arbeta inom data/it? En möjlighet har öppnat upp för dig att börja arbeta som helpdesktekniker/supporttekniker hos Statens Geotekniska Inst. Statens Geotekniska Inst söker för närvarande efter personal på heltid för en tjänst tills vidare. Kolla in deras jobbannons för mer information.
För detta jobb är Linköping den angivna tjänsteorten. Statens Geotekniska Inst söker för närvarande efter ambitiösa individer som vill utvecklas i rollen som helpdesktekniker/supporttekniker. Kolla in deras ledig tjänst och se om du har vad som krävs för att bli en del av deras team. Bli en del av Statens Geotekniska Inst genom att ansöka till jobbet som helpdesktekniker/supporttekniker senast måndag den tjugofemte augusti 2025.
Vi söker en ny kollega, en It-tekniker till vår IT-support som vill utvecklas och ge förstklassig support inom hela IT-miljön till våra medarbetare på myndigheten. Tjänsten tillhör IT-enheten, som tillsammans med enheterna för Kommunikation, Ekonomi och HR utgör avdelning Verksamhetsstöd
Statens geotekniska institut (SGI) är en expertmyndighet som arbetar för ett säkert, effektivt och hållbart byggande och ett hållbart användande av mark och naturresurser. I våra uppgifter ingår att förebygga jordskred, ras och stranderosion. SGI arbetar också med att ta fram nya metoder för att sanera förorenade områden. SGI tillhör Klimat- och näringslivsdepartementet och har totalt cirka 100 medarbetare. Huvudkontoret ligger i Linköping och kontor finns i Stockholm, Göteborg och Malmö.
Vi erbjuder dig ett samhällsviktigt uppdrag, spännande och utvecklande arbetsuppgifter med generös syn på kompetensutveckling samt en trevlig arbetsplats med medarbetare i fokus med stort engagemang och arbetsglädje. Vi har ett förmånligt semesteravtal, möjlighet att till viss del arbeta på distans, flexibel arbetstid, ett generöst friskvårdsbidrag med mera.
Som It-tekniker i vår IT-support kommer du att hjälpa våra medarbetare i samtliga delar av vår IT-miljö. Du kommer att arbeta med stöd från övriga kollegor inom IT-enheten och tillhandahålla support via telefon, Zoom och fjärrstyrning av datorer och telefoner. Ärenden hanteras genom vårt ärendehanteringssystem samt via IT-akuten per telefon.
Tjänsten kräver lägst gymnasieexamen med inriktning mot IT/data alternativt motsvarande kompetens som av arbetsgivaren bedöms vara mest lämplig för tjänsten. Du behöver ha mycket god datorvana och grundläggande kunskaper för hur IT-system och nätverk är uppbyggda. För tjänsten krävs också goda kunskaper i Windows 10/11 och Office 365. Kunskaper i Citrix, Android och Active directory samt Microsoft Azure med fokus på Entra ID, Teams och Intune är meriterande samt erfarenhet av digital mötesteknik och konferensrums-utrustning.
Vi ser gärna att du har några års erfarenhet inom liknande arbetsområden och ett intresse för att utveckla och förbättra rutiner och supportfunktionen. Vi värdesätter din förmåga att arbeta systematiskt och att följa etablerade rutiner.
Vi lägger stor vikt vid social kompetens och att du är ordningsam, strukturerad och ansvarstagande. Du trivs med att arbeta i grupp såväl som självständigt. Du är en person som stimuleras av att hjälpa andra och har en positiv grundsyn. Du kan på ett pedagogiskt sätt förklara för medarbetare med olika bakgrundskunskaper.
Du behöver också vara en skicklig problemlösare som både har integritet och är prestigelös. Ditt arbetssätt är strukturerat, noggrant, tydligt och pedagogiskt.
Vid urvalet kommer stor vikt att läggas vid din personliga lämplighet. För att kunna arbeta hos oss ska du dela statens gemensamma värdegrund, http://www.sgi.se/sv/om-sgi/sa-arbetar-vi/vardegrund-och-kompass/
Tjänsten är placerad vid avdelning Verksamhetsstöd i Linköping. Tjänsten är en tillsvidareanställning, men provanställning kan komma i fråga. Tillträde snarast enligt överenskommelse. När du söker anställning hos oss ger du ditt medgivande att vi får hantera dina personuppgifter enligt Dataskyddsförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i annat syfte än att genomföra rekryteringen.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen inom myndigheten samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen.
Behöver du hjälp med din digitala ansökan kontakta gärna supporten på 0771-693 693.
Antal tjänster | 1 |
---|---|
Arbetstid | Heltid |
Företagsnamn | Statens Geotekniska Inst |
Lön | Fast månads- vecko- eller timlön |
Omfattning | Tills vidare |
Organisationsnummer | 2021000712 |
Typ av anställning | Vanlig anställning |
Yrke | Helpdesktekniker/Supporttekniker |
Yrkesområde | Data/IT |
Statens Geotekniska Inst söker en person till denna tjänst som helpdesktekniker/supporttekniker med placerings i Linköping. Om det låter intressant att arbeta som helpdesktekniker/supporttekniker hos Statens Geotekniska Inst skickar du in din ansökan senast 2025-08-25.
Källa: Arbetsförmedlingen
Poolia AB söker en person till tjänsten som helpdesktekniker/supporttekniker i Linköping.
2025-07-09
Mer infoStatens Geotekniska Inst söker en person till tjänsten som geotekniker i Linköping.
2025-07-09
Mer infoPoolia AB söker en person till tjänsten som geotekniker i Linköping.
2025-07-09
Mer info