Supporttekniker

Publiceringsdatum: 2025-10-09

Letar du efter anställning inom data/it? Positionen som helpdesktekniker/supporttekniker hos Centric Professionals AB är öppen och väntar på en lämplig kandidat - kan det vara du? Centric Professionals AB söker efter en ny anställd på heltid under tills vidare som är redo att ta sin karriär till nästa nivå.

Linköping är platsen där detta jobb har sin tjänsteort. Företaget Centric Professionals AB erbjuder just nu spännande karriärmöjligheter. Om du vill jobba som helpdesktekniker/supporttekniker har de nu ett ledigt jobb - kolla in annonsen för att se om du har rätt erfarenhet. Sök jobbet som helpdesktekniker/supporttekniker hos Centric Professionals AB och ta chansen att ta din karriär till nästa nivå. Ansök senast måndag den åttonde december 2025.


Jobbannons

Är du passionerad för teknik och service? Som supporttekniker får du en varierande arbetsdag där du jobbar med teknisk support. Här tar du emot och löser ärenden i fronten och samarbetar med kollegor för mer komplexa problem. Med fokus på kundservice och teknisk utveckling, får du möjlighet att växa och utvecklas i en stimulerande arbetsmiljö. Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Sök då detta uppdrag hos SAAB i Linköping!  

Som konsult på Eccera får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som supporttekniker på SAAB kommer du ha varierande arbetsuppgifter. Det är en teknisk support i en primär Windowsmiljö och inom första området kommer du vara filtret, det som brukar vara den klassiska första linjen på en servicedesk. Här tar du emot samtal, löser ärenden och dokumenterar i detalj. Målet är såklart att så många ärenden som möjligt går att lösa i fronten, men ärenden som du inte lyckas lösa skickas vidare till kollegorna på Backoffice. Du kommer till stor del ta emot samtal på svenska och mer sällan på engelska, men all dokumentation kommer ske på engelska. SAAB arbetar i ärendehanteringssystemet ServiceNow. 

Inom området ”Backoffice” jobbar du med att lösa ärenden som kommit in via telefon, chatt eller portal. De ärenden som du och dina kollegor inte löst i första kontakten går vidare till Backoffice i första steget, men även de ärenden som kommer in från Serviceportalen landar här. Här finns det möjlighet att få hjälp av de närmaste kollegorna men även kollegor i andra led, samt att söka efter information i portaler och dokumentation för att hitta en lösning på ett ärende. Inom Backoffice tar du endast emot samtal vid större driftstörningar och har därför möjlighet att jobba lite mer ostört och fördjupa dig i teknik och olika problem. Det ger därför goda möjligheter att utveckla sin kompetens som du kan dra nytta av när du nästa gång bemannar fronten. 

Inom området ”Request fulfillment” kommer du arbeta med beställningar som bl.a. kan kräva fysisk handpåläggning. Mycket har automatiserats gällande beställningar, men vissa moment måste helt enkelt göras av en person. 


Din profil

Du som söker denna tjänst trivs i en roll där du får ta mycket personligt ansvar och gillar variationen att arbeta i de tre olika rollerna. Du är verbal och gillar service. Med en positiv Med en positiv attityd antar du, och löser, de problem och utmaningar som du stöter på i rollen. Vidare är du mån om att ge förstklassig service och att alltid sätta kunden i fokus. 

Vi ser gärna att du har: 

  • Avslutad gymnasieutbildning, gärna med inriktning IT / Teknik. 
  • En vilja att jobba med service på distans och hjälpa människor med tekniska problem. 
  • Goda kunskaper i svenska och engelska - i tal och skrift. 
  • Goda kunskaper om Windows. 

För tjänster där säkerhetsklassning krävs kan särskilda medborgarskapskrav förekomma, och svenskt medborgarskap är ett krav för denna befattning. 

Vad vi erbjuder

På Eccera får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi sätter stort värde på att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar.

Om jobbet

Antal tjänster1
ArbetstidHeltid
FöretagsnamnCentric Professionals AB
LönFast månads- vecko- eller timlön
OmfattningTills vidare
Organisationsnummer5567183693
Typ av anställningVanlig anställning
YrkeHelpdesktekniker/Supporttekniker
YrkesområdeData/IT

Ansökan

Centric Professionals AB söker en person till denna tjänst som helpdesktekniker/supporttekniker med placerings i Linköping. Om det låter intressant att arbeta som helpdesktekniker/supporttekniker hos Centric Professionals AB skickar du in din ansökan senast 2025-12-08.

Källa: Arbetsförmedlingen

Till webb­ansökan »
Relaterade jobb

Supporttekniker i Linköping

Centric Professionals AB söker en person till tjänsten som helpdesktekniker/supporttekniker i Linköping.

2025-10-13

Mer info

Tysktalande supporttekniker till BRP Systems

Brp Systems AB söker en person till tjänsten som helpdesktekniker/supporttekniker i Linköping.

2025-10-29

Mer info

Konstruktör

Ivarssons i Metsjö AB söker en person till tjänsten som konstruktör, tillverkningsindustri i Linköping.

2025-10-17

Mer info