Tysktalande supporttekniker till BRP Systems

Publiceringsdatum: 2025-10-29

Är du intresserad av att jobba inom data/it? Positionen som helpdesktekniker/supporttekniker hos Brp Systems AB är öppen och väntar på en lämplig kandidat - kan det vara du? Vill du arbeta heltid hos Brp Systems AB? Just nu letar de efter någon som vill ha en tjänst tills vidare.

Platsen där jobbet finns ledigt är i Linköping. Om du är intresserad av en karriär inom helpdesktekniker/supporttekniker, ta en titt på den lediga tjänsten som Brp Systems AB erbjuder för att se om det är en matchning. Sök jobbet som helpdesktekniker/supporttekniker hos Brp Systems AB och ta chansen att ta din karriär till nästa nivå. Ansök senast fredag den tjugoåttonde november 2025.


Jobbannons

Första Linjens Support till BRP – Är du vår nästa kundhjälte?

Brinner du för att hjälpa människor och lösa problem? Talar du dessutom tyska? Då kan du vara den vi söker! Vi letar efter en serviceinriktad och engagerad medarbetare till vårt team för första linjens support hos BRP Systems. Här blir du den första kontakten för våra kunder och en nyckelperson i att säkerställa deras nöjdhet.

Om rollen

BRP Systems hjälper kunder inom gym-och fitnessbranschen att forma framtiden för deras träningsverksamhet med smart och effektiv mjukvara som attraherar, engagerar och behåller medlemmar. Vi är marknadsledande med våra produkter i Norden och fortsätter att expandera ut i Europa.

Som en del av supportteamet är du BRP:s ansikte utåt. Du ansvarar för att ta emot inkommande samtal från våra kunder, hantera deras ärenden och se till att de får den hjälp de behöver. Din förmåga att snabbt identifiera och lösa grundläggande problem är avgörande. När ett ärende kräver djupare expertis, är du ansvarig för att korrekt eskalera det till vår andra linjens support.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Besvara inkommande samtal från BRP:s kunder och ge support med grundläggande problem och frågor.
  • Skapa ärenden i vårt ärendehanteringssystem (Zendesk) under eller efter samtal.
  • Hantering av första linjens supportärenden i Zendesk.
  • Eskalera ärenden till andra linjens support när de inte kan lösas inom första linje
  • Bidra med förslag på innehåll till vår FAQ baserat på vanliga frågor och problem.
  • Viss beredskap för telefonsupport under kvällar och helger förekommer.

Vem är du?

Vi söker dig som är flytande i det tyska, svenska och engelska språket, både i tal och skrift. Du motiveras av att arbeta kundorienterat och trivs med att vara den första kontakten för våra användare. Du är en resultatinriktad problemlösare som inte ger dig förrän ärendet är löst. Att vara en lagspelare är viktigt för dig, och du bidrar gärna till gruppens framgång. Även i utmanande situationer behåller du din positiva attityd och är resursstark. Du har ett genuint servicefokus och lyssnar aktivt för att förstå kundens behov och kommunicera klart och tydligt.

Kvalifikationer

  • Utmärkt kommunikationsförmåga i både tal och skrift på tyska, svenska och engelska.
  • Grundläggande teknisk förståelse och förmåga att snabbt sätta dig in i nya system.
  • Tidigare erfarenhet av kundsupport eller liknande serviceyrken är meriterande.

Vi erbjuder

En spännande roll i en dynamisk miljö där du får möjlighet att utvecklas och bidra till våra kunders framgång. Du blir en del av ett stöttande team där samarbete och kundnöjdhet står i fokus. Vi är ett snabbt växande företag som erbjuder tekniska lösningar som kontinuerligt är under utveckling med förbättringar och nya funktioner.

Vi jobbar tätt tillsammans mellan avdelningar och det är därför viktigt att du är flexibel och gillar att vara behjälplig i olika sammanhang. Du kommer att utgå från något av kontoren i Linköping eller Stockholm. I Linköping sitter vi precis intill Stora Torget med nyrenoverade lokaler och en härlig miljö. I Stockholm sitter våra medarbetare centralt vid Humlegården. BRP's supportteam består av kollegor som sitter både i Sverige, Danmark, Norge och Finland.

Är du redo att ta dig an utmaningen?

Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt då vi kommer att gå igenom urvalet kontinuerligt och genomföra intervjuer löpande. Maila din ansökan till hr@brpsystems.se.

Om jobbet

Antal tjänster1
ArbetstidHeltid
FöretagsnamnBrp Systems AB
LönFast månads- vecko- eller timlön
OmfattningTills vidare
Organisationsnummer5566582770
Typ av anställningVanlig anställning
YrkeHelpdesktekniker/Supporttekniker
YrkesområdeData/IT

Ansökan

Brp Systems AB söker en person till denna tjänst som helpdesktekniker/supporttekniker med placerings i Linköping. Om det låter intressant att arbeta som helpdesktekniker/supporttekniker hos Brp Systems AB skickar du in din ansökan senast 2025-11-28.

Källa: Arbetsförmedlingen

Relaterade jobb

Backend-utvecklare till BRP Systems AB

Friday Väst AB söker två personer till tjänsten som backend-utvecklare i Linköping.

2025-10-10

Mer info

Ekonomiadminstratör till BRP Systems!

Brp Systems AB söker en person till tjänsten som ekonomiassistent i Linköping.

2025-10-31

Mer info

Beräkningsingenjör till vårt T-7-program inom Aerospace Systems

SAAB AB söker en person till tjänsten som civilingenjör, konstruktion, maskin i Linköping.

2025-10-21

Mer info