Teamledare Servicedesk

Publiceringsdatum: 2025-11-04

Söker du efter ett jobb inom data/it-sektorn? Nu har du chansen att börja jobba som helpdesktekniker/supporttekniker hos Tekniska Verken i Linköping AB (Publ). Detta är ett jobb på heltid där Tekniska Verken i Linköping AB (Publ) letar efter någon under tills vidare.

Arbetsplatsen ligger nära tillhands om du är bosatta i Linköping som är tjänsteorten. Tekniska Verken i Linköping AB (Publ) söker för närvarande efter ambitiösa individer som vill utvecklas i rollen som helpdesktekniker/supporttekniker. Kolla in deras ledig tjänst och se om du har vad som krävs för att bli en del av deras team. Låt Tekniska Verken i Linköping AB (Publ) hjälpa dig att uppnå dina karriärmål som helpdesktekniker/supporttekniker! Ansök seast måndag den tjugofjärde november 2025.


Jobbannons

Är du vår nya teamledare till servicedesk?Vill du vara med och utveckla vår servicedesk till nästa nivå? Brinner du för människor, teknik och utveckling? Vi söker dig som vill kombinera operativ IT-kompetens med ledarskap och skapa struktur, kvalitet och arbetsglädje i servicedeskens vardag. Här får du möjlighet att både driva förbättringsarbete och vara en närvarande ledare som stöttar, inspirerar och får saker att hända.

Som teamledare för servicedesk blir du en del av ett härligt och engagerat gäng som brinner för att ge bästa möjliga support. Du bidrar till att skapa struktur, tydlighet och goda förutsättningar för teamet att lyckas. I rollen ansvarar du för att samordna det dagliga arbetet, hjälpa till att prioritera och följa upp ärenden samt säkerställa att teamet arbetar effektivt och i linje med våra gemensamma mål. Med varierande och meningsfulla arbetsuppgifter kommer dina dagar vara fyllda med att:

  • koordinera servicedeskens dagliga arbete och fördela uppgifter för att säkerställa ett effektivt flöde
  • hantera eskaleringar och stödja teamet i prioriteringar och beslut
  • följa upp kvalitet och SLA:er – analysera statistik, rapporter och identifiera förbättringsområden
  • driva förbättringsarbete och implementera åtgärder som ökar kvalitet, kundnöjdhet och effektivitet
  • främja samverkan med verksamheten, andra IT-funktioner och externa leverantörer
  • säkerställa efterlevnad av ITIL-processer och bidra till deras utveckling
  • stötta teamet operativt och kompetensmässigt – delta i servicedeskarbetet, coacha kollegor och bidra till en positiv arbetsmiljö
  • agera i roller som ex. Incident Manager, Knowledge Manager och SLA Manager

Tillsammans skapar vi en servicedesk i toppklass – snabb, träffsäker och användarnära!

Är du den vi söker?

Vi söker en engagerad ledare som trivs med att stötta sitt team och driva arbetet framåt. Du är strukturerad och organiserad, med förmåga att skapa ordning och fokus i en vardag där mycket händer. Du tar initiativ och ansvar, kommunicerar tydligt och bygger goda relationer. Med din starka servicekänsla vill du göra skillnad och bidra!

Erfarenheter du tar med och delar med oss:

  • Högskoleutbildning inom relevant område alternativt annan erfarenhet som kan bedömas likvärdig
  • Erfarenhet av servicedesk och ITIL-processer
  • Goda kunskaper i svenska språket, såväl skriftligt som muntligt

Erfarenhet som ledare ses det meriterande. Har du utbildning inom ITIL, ledarskap och/eller incident management certifiering ses det också som positivt.

Vill du veta mer?

Är du intresserad av tjänsten och vill ha mer information, välkommen att kontakta rekryterande chef Linn Kindstedt, 072-533 73 02. Facklig information lämnas av Emmelie Linderoth, Unionen, 013-30 86 12, Henrik Kruuse af Verchou, Akademikerföreningen, 013-20 83 56 eller Martin Eriksson, SEKO, 013-20 83 06. Ansvarig för rekryteringsprocessen är Filippa Dahlgren, HR-specialist Rekrytering, 013-30 87 41.

Välkommen med din ansökan!

Vi jobbar med löpande urval så skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 24 november.

Tekniska verken-koncernen bedriver samhällsviktig verksamhet, och det kan därför bli aktuellt med en säkerhetsprövning i vissa rekryteringsprocesser. När det ska genomföras så informerar vi alltid kandidaterna om detta.

Som medarbetare på Tekniska verken är du en viktig del av vår vision - att bygga världens mest resurseffektiva region. För att lyckas måste vi våga tänka innovativt och utveckla nya, smartare lösningar. Totalt är vi cirka 1000 anställda som trivs i en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra värdeord: drivande, positiva och trovärdiga.

Tekniska verken är en del av drygt 230 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg.

Om jobbet

Antal tjänster1
ArbetstidHeltid
FöretagsnamnTekniska Verken i Linköping AB (Publ)
LönFast månads- vecko- eller timlön
OmfattningTills vidare
Organisationsnummer5560049727
Typ av anställningVanlig anställning
YrkeHelpdesktekniker/Supporttekniker
YrkesområdeData/IT

Ansökan

Tekniska Verken i Linköping AB (Publ) söker en person till denna tjänst som helpdesktekniker/supporttekniker med placerings i Linköping. Om det låter intressant att arbeta som helpdesktekniker/supporttekniker hos Tekniska Verken i Linköping AB (Publ) skickar du in din ansökan senast 2025-11-24.

Källa: Arbetsförmedlingen

Till webb­ansökan »
Relaterade jobb

Teamledare Mötesbokning Via Energi AB

VIA Gruppen AB söker en person till tjänsten som teamledare i Linköping.

2025-11-08

Mer info

Team Manager Linköping

Responda Group AB söker en person till tjänsten som teamledare i Linköping.

2025-09-24

Mer info

Servicedesk tekniker

Iver Sverige AB söker en person till tjänsten som helpdesktekniker/supporttekniker i Linköping.

2025-10-15

Mer info