HR-administratör till VTI i Linköping

Publiceringsdatum: 2025-05-28

Har du övervägt att arbeta inom administration, ekonomi, juridik-branschen? Här är din möjlighet att bli en del av teamet hos Adecco Sweden AB genom att arbeta som hr-assistent. Om du vill arbeta heltid hos Adecco Sweden AB, har de just nu en tjänst 6 månader eller längre som kan passa dig.

Linköping är platsen där denna position är ledig. Adecco Sweden AB söker för närvarande efter ambitiösa individer som vill utvecklas i rollen som hr-assistent. Kolla in deras ledig tjänst och se om du har vad som krävs för att bli en del av deras team. Adecco Sweden AB letar efter erfaren hr-assistent som kan ansluta till deras team. Sista ansökningsdag är tisdag den tionde juni 2025.


Jobbannons

Om tjänsten

Som HR-administratör får du en varierad och lärorik roll där du arbetar med flera delar av HR-arbetet. Du hjälper till i rekryteringsprocesser och använder rekryteringssystemet ReachMee. Dina uppgifter kan till exempel vara att lägga ut platsannonser, kalla till intervjuer, skriva beslut och ta hand om det som rör nyanställningar, introduktion och uppföljning. Du jobbar också med utbildningsadministration, som att kalla till utbildningar, uppdatera lärportalen på intranätet samt registrera information i utbildningsportalen. I tjänsten ingår även att hjälpa till i arbetsmiljöarbetet, uppdatera personalinformation på intranätet och ge stöd i lönefrågor samt följa upp VTI:s doktorander. Tjänsten passar dig som är nyutexaminerad inom HR och är intresserad av att ta dina första steg inom yrkesområdet.

Tjänsten omfattar följande arbetsuppgifter:

I denna tjänst kan nedan arbetsuppgifter förekomma:

  • Löpande personaladministration
  • Handläggning av anställningsärenden
  • Medverka vid rekrytering och urval av personal (exempelvis referenstagning)
  • Schemaläggning
  • Uppdatering av information till personal på exempelvis intranät.

Uppdragsperiod och omfattning:

Tjänsten som HR-administratör är ett konsultuppdrag på heltid med start 2025-08-11 och beräknas pågå till och med 2026-02-27. Det kan finnas möjlighet till förlängning av uppdraget.

Krav för tjänsten:

  • Har arbetslivserfarenhet/praktik inom HR-området.
  • Har praktisk erfarenhet från de olika områdena som är beskrivna ovan.
  • Har viss kännedom om lagar, förordningar och avtal.
  • Har mycket goda datakunskaper och arbetar obehindrat i MS Office.
  • Har ett stort intresse för digital utveckling.
  • Har vissa kunskaper om HR-system (exempelvis Heroma, Primula m.fl.).
  • Har vissa kunskaper om rekryteringsverktyg (exempelvis ReachMee m.fl.).
  • Kunna kommunicera obehindrat i såväl tal som skrift, på både svenska och engelska.
  • Har möjlighet för intervju under vecka 25 (16/6-18/6) och vecka 26 (23-26/6).

För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM.

Meriterande för tjänsten:

  • Kunskaper i rekryteringsverktyg likaså kunskaper i andra HR-system.
  • Akademisk examen inom HR.
  • Praktisk arbetslivserfarenhet inom HR ifrån statlig verksamhet.

Om dig

Vi kommer att fästa mycket stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten. Som person har du integritet och arbetar självständigt med stort eget ansvar. Du är noggrann, har stor känsla för service och en mycket god samarbetsförmåga. Du är flexibel och kan organisera och prioritera dina uppgifter.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag är 2025-06-10.

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Maja Nyström via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post: maja.nystroem@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Om jobbet

Antal tjänster1
ArbetstidHeltid
FöretagsnamnAdecco Sweden AB
LönFast månads- vecko- eller timlön
Omfattning6 månader eller längre
Organisationsnummer5564472677
Typ av anställningVanlig anställning
YrkeHR-assistent
YrkesområdeAdministration, ekonomi, juridik

Ansökan

Adecco Sweden AB söker en person till denna tjänst som hr-assistent med placerings i Linköping. Om det låter intressant att arbeta som hr-assistent hos Adecco Sweden AB skickar du in din ansökan senast 2025-06-10.

Källa: Arbetsförmedlingen

Relaterade jobb

Personlig assistent till Linköping

Vivant Assistans AB söker en person till tjänsten som vårdbiträde i Linköping.

2025-02-04

Mer info

Remote Pilot till UMS Skeldar i Linköping

UMS Skeldar Sweden AB söker en person till tjänsten som helikoptertekniker i Linköping.

2025-02-25

Mer info

C- & CE-Chaufförer sökes till Linköping!

Rekryteringsgruppen i Stockholm AB söker en person till tjänsten som distributionsförare i Linköping.

2025-02-27

Mer info