Taktisk inköpare till Siemens Energy

Publiceringsdatum: 2025-10-23

Söker du efter ett jobb inom försäljning, inköp, marknadsföring-sektorn? Ett spännande jobb som inköpare hos Randstad AB väntar på dig - varför inte söka idag? Om du vill arbeta heltid hos Randstad AB, har de just nu en tjänst 3 månader – upp till 6 månader som kan passa dig.

Arbetsplatsen ligger nära tillhands om du är bosatta i Linköping som är tjänsteorten. Om du letar efter en spännande karriär inom inköpare-branschen, har Randstad AB just nu ett ledigt jobb som kan vara av intresse. Söker du efter en spännande karriär som inköpare? Sök jobbet hos Randstad AB senast söndag den tjugotredje november 2025 och bli en del av deras team.


Jobbannons

Arbetsbeskrivning

Randstad söker nu en strukturerad och driven taktisk inköpare, för ett konsultuppdrag hos Siemens Energy i Finspång. I din roll kommer du att arbeta i en internationell miljö med många kontaktytor – både internt och externt med leverantörer. Du kommer att ingå i inköpsteamet i Finspång och vara en viktig del av inköpsorganisationen för nytillverkning av gasturbiner.

På Siemens Energy i Finspång sker utveckling, tillverkning och service av gasturbiner för kraftgenerering till hela världen. På plats finns även en omfattande serviceorganisation som täcker alla levererade produkter och anläggningssystem inkl industriella värmepumpar och ångturbiner. Du kommer arbeta i en dynamisk arbetsmiljö med många kontaktytor intern och externt. Du kommer vara en del av ett engagerat inköpsteam med högt driv och god sammanhållning.

Tjänsten är en visstidsanställning med chans till förlängning/övertag. Urval kommer att ske löpande så tveka inte att skicka in ditt CV redan idag. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Talent Manager Sara Folkesson, sara.folkesson@randstad.se

 

att vara konsult 

Randstad Professional är karriärpartnern som hjälper dig att hitta rätt jobb, brinna för det du gör och utveckla din karriär. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Med tillgång till ett brett utbud av möjligheter, ett stort globalt nätverk och vår utpräglade specialisering är vi din vägledande partner som hjälper dig att bygga en givande karriär.

 

om randstad professional

Randstad Professional är specialiserade inom kvalificerade yrkesroller och är en del av Randstad, en global ledare för talanger med visionen att vara världens mest rättvisa och specialiserade talangföretag. Med huvudkontor i Nederländerna verkar Randstad på 39 marknader och har cirka 40 000 medarbetare. Genom detta globala nätverk i kombination med en stark lokal förankring kan vi erbjuda ett stort utbud av varierande och utvecklande uppdrag och tjänster för dig som är akademiker eller specialist. Som en partner för talanger och genom vår utpräglade specialisering hjälper vi dig att att säkra rätt jobb, utveckla relevant kompetens och hitta tillhörighet i arbetslivet

Ansvarsområden

  • Ansvara för orderläggning, leveransbevakning, uppföljning samt fakturering
  • Säkerställa att leveranser kommer i rätt tid, med rätt kvalitet och till rätt kostnad
  • Arbeta med leverantörsutveckling och prognosuppföljning
  • Planera och hålla leverantörsmöten, kommunicera dagligen med leverantörer och interna funktioner och kunder såsom produktion, logistik och konstrukti

Kvalifikationer

  • Vi ser att du har relevant utbildning inom inköp eller logistik (KY/YH, högskola eller på annat sätt erfarenhet/kunskap inom området)
  • Tidigare erfarenhet av operativt/taktiskt inköpsarbete och då gärna i en teknisk eller tillverkande verksamhet
  • Vi ser att du har god kommunikativ förmåga. Du är tydlig, lyhörd och trygg i dialogen med interna och externa parter. Du trivs med att ha många kontaktytor och varierande arbetsuppgifter
  • Du är självgående, lösningsorienterad och har god samarbetsförmåga. Du är noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt
  • Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
  • Goda kunskaper i Microsoft Office. Meriterande är erfarenhet av att arbeta i SAP 

Om företaget

Randstad

På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Om jobbet

Antal tjänster1
ArbetstidHeltid
FöretagsnamnRandstad AB
LönFast månads- vecko- eller timlön
Omfattning3 månader – upp till 6 månader
Organisationsnummer5562421718
Typ av anställningVanlig anställning
YrkeInköpare
YrkesområdeFörsäljning, inköp, marknadsföring

Ansökan

Randstad AB söker en person till denna tjänst som inköpare med placerings i Linköping. Om det låter intressant att arbeta som inköpare hos Randstad AB skickar du in din ansökan senast 2025-11-23.

Källa: Arbetsförmedlingen

Till webb­ansökan »
Relaterade jobb

Operativ Inköpare till spännande uppdrag på Siemens Energy

Adecco Sweden AB söker en person till tjänsten som inköpare i Linköping.

2025-10-29

Mer info

Strategisk inköpare till Chemgroup

Bravura Sverige AB söker en person till tjänsten som inköpare i Linköping.

2025-09-26

Mer info

Strategisk inköpare till framtidens försvarslösningar

SAAB AB söker en person till tjänsten som inköpare i Linköping.

2025-11-04

Mer info