Verksamhetshandläggare/administratör, hand- och plastikkirurgiska kliniken

Publiceringsdatum: 2025-11-07

Har du övervägt att arbeta inom administration, ekonomi, juridik-branschen? REGION ÖSTERGÖTLAND söker just nu efter en löneadministratör och du kan vara den de letar efter. REGION ÖSTERGÖTLAND söker en medarbetare på heltid som vill arbeta tills vidare. Kan det vara du?

Denna tjänst finns tillgänglig i Linköping som är tjänsteorten. REGION ÖSTERGÖTLAND söker för närvarande efter ambitiösa individer som vill utvecklas i rollen som löneadministratör. Kolla in deras ledig tjänst och se om du har vad som krävs för att bli en del av deras team. Här är chansen att bli en del av REGION ÖSTERGÖTLAND och jobba som löneadministratör! Ansök senast måndag den åttonde december 2025.


Jobbannons

Vi söker dig som gillar att få saker att fungera i vardagen!

Vi söker en trygg och serviceorienterad verksamhetshandläggare till vår klinik som tillsammans med oss vill skapa en ledande verksamhet i framkant.

Vårt erbjudande

Hand- och plastikkirurgiska kliniken (HPK) med Brännskadecentrum ingår som klinik i Sinnescentrum, Östergötland. HPK ger högklassig sjukvård inom verksamhetsområdena handkirurgi, plastikkirurgi och brännskadevård. Verksamheten bedriver nationell, region- och länssjukvård och har både öppen-, dag- och slutenvård. Vårt Brännskadecentrum är en nationell högspecialiserad enhet, NHVe, precis som könsdysfori och snart även perifer facialispares.

Kliniken bedriver ett intensivt forsknings-och utvecklingsarbete och är en universitets-sjukvårdsenhet. Vår målsättning är att ge god och säker vård med patienten i fokus, genom hög kompetens, engagerade medarbetare och en god arbetsmiljö. Vi är cirka 140 medarbetare.

Nu söker vi en verksamhetshandläggare/- administratör till en viktig roll som navet i vår verksamhet!

Läs gärna om dina förmåner hos oss.

Arbetsbeskrivning

Som verksamhetshandläggare kommer du att ansvara för klinikens löneadministration och vara ett stöd till klinikens ledningsgrupp i administrativa uppgifter. Du kommer bland annat vara en kontrollfunktion och ett stöd gällande lagar, kollektivavtal, schema- och lönefrågor. Vidare kommer du i rollen att ansvara för IT-behörigheter och även stötta medarbetare i våra personaladministrativa system (Heroma och Tessa). I rollen ingår också att hjälpa klinikens medarbetare med allt från resor, behörigheter och beställningar – en blandning av stora och små frågor skapar en varierad arbetsdag. Du utför och planerar dina arbetsuppgifter självständigt i nära dialog med biträdande verksamhetschef som också kommer vara din närmsta chef.

Om dig

Vi ser gärna att du har tidigare arbetslivserfarenhet av löneadministration, att stödja chefer i administrativa och personaladministrativa frågor, till exempel att tyda avtal och kollektivavtal, föra protokoll samt hantera enklare lönefrågor. Om du har utbildning inom arbetsrätt ser vi det som meriterande. Vidare är det meriterande om du har arbetslivserfarenhet inom Hälso- och sjukvården alternativt arbeta med liknande arbetsuppgifter i en organisation med dygnet runt verksamhet. Du har en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift i svenska och engelska. Vidare har du god erfarenhet av IT-system. Har du erfarenhet av att arbeta i personal-administrativa system, exempelvis Tessa och/eller har arbetet i Cosmic ser vi det som starkt meriterande. Du drivs av att ge bra service och underlätta dina kollegors arbetsdag.

I ditt arbete har du förmåga att vara självgående och strukturera själv dina angreppssätt och driva processer framåt. I ditt bemötande mot andra uppfattas du som lugn, uppmärksam och tillmötesgående samt visar på vilja, intresse och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du arbetar effektivt genom att planera, organisera och prioritera ditt arbete samt håller tidsramar. Din kommunikation är tydlig och därmed har förmåga att säkerställa att budskap når fram och att förväntningar är klara samt påminner och följer upp.

När omständigheter förändras kan du snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt och ser möjligheter.

Ansökan och anställning

Tjänsten är en tillsvidareanställning som kan komma att inledas med sex månaders provanställning. Start enligt överenskommelse.

Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500.

Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.

Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.

Om jobbet

Antal tjänster1
ArbetstidHeltid
FöretagsnamnREGION ÖSTERGÖTLAND
LönFast månads- vecko- eller timlön
OmfattningTills vidare
Organisationsnummer2321000040
Typ av anställningVanlig anställning
YrkeLöneadministratör
YrkesområdeAdministration, ekonomi, juridik

Ansökan

REGION ÖSTERGÖTLAND söker en person till denna tjänst som löneadministratör med placerings i Linköping. Om det låter intressant att arbeta som löneadministratör hos REGION ÖSTERGÖTLAND skickar du in din ansökan senast 2025-12-08.

Källa: Arbetsförmedlingen

Till webb­ansökan »
Relaterade jobb

Sjuksköterska till avdelning B165, öron- näsa- och halskliniken

REGION ÖSTERGÖTLAND söker två personer till tjänsten som sjuksköterska, grundutbildad i Linköping.

2025-10-08

Mer info

Nattsjuksköterska till avdelning B165, öron-, näsa- och halskliniken

REGION ÖSTERGÖTLAND söker en person till tjänsten som sjuksköterska, grundutbildad i Linköping.

2025-10-08

Mer info

Biträdande universitetslektor i tema Teknik och social förändring

Linköpings Universitet söker en person till tjänsten som universitets- och högskolelektor i Linköping.

2025-11-03

Mer info