Är du vår nästa administrativa stjärna?

Publiceringsdatum: 2025-12-08

Har du övervägt att arbeta inom försäljning, inköp, marknadsföring-branschen? Arboteket AB är på jakt efter en skicklig orderadministratör och du kan vara rätt person för jobbet. Om du vill arbeta heltid hos Arboteket AB, har de just nu en tjänst 6 månader eller längre som kan passa dig.

Att bo i närheten av Linköping kan vara en fördel för denna position, så om du redan bor i området bör du överväga att söka jobbet. Företaget Arboteket AB erbjuder just nu spännande karriärmöjligheter. Om du vill jobba som orderadministratör har de nu ett ledigt jobb - kolla in annonsen för att se om du har rätt erfarenhet. Här är chansen att bli en del av Arboteket AB och jobba som orderadministratör! Ansök senast torsdag den femtonde januari 2026.


Jobbannons

Arboteket är ett modernt arboristföretag som arbetar i både offentlig och privat sektor. Vi är ca 15 medarbetare som jobbar i dagsläget. Vi utgår från Linköping Östergötland. Där vi har merparten av våra kunder.

Kärnverksamheten består av trädfällning, trädbeskärning och maskinella tjänster så som risbortforsling med lastbil, stubbfräsning mm.

Som administratör jobbar du direkt underställd platschefen. Administrationen består av 3 personer i dagsläget.

Just nu söker vi en engagerad och organiserad administratör för ett vikariat med möjligheten till förlängning.

Om tjänsten

Som administratör på Arboteket kommer du att spela en central roll i vår verksamhet. Du kommer att ansvara för att sköta våra kommunikationskanaler, inklusive växel, mail och planering. Du kommer att arbeta i ett kreativt och glatt team där din insats värdesätts. Du har mycket kontakt med våra kunder och vi värdesätter din sociala kompetens och personlighet högt.

Vad vi erbjuder:

  • Ett passionerat arboristföretag som brinner för träd och trädvård
  • Roliga sociala och engagerade kollegor
  • Kollektivavtal
  • Friskvårdsbidrag

Vi söker dig som

  • Har gymnasial utbildning
  • Har erfarenhet av administrativt arbete
  • Har erfarenhet av att hantera växlar, mail och planeringsverktyg
  • Erfarenhet av entreprenadsystem
  • Har B-körkort
  • Behärskar svenska och engelska i tal och skrift
  • Är ansvarstagande, noggrann och stresstålig
  • Trivs i ett varierande och dynamiskt arbetsmiljö
  • Är serviceinriktad och har god kommunikationsförmåga

Vad vi blir extra glada om du kan eller har gjort tidigare

  • Arbete inom grön sektor
  • Fakturering
  • Löneadministration
  • Bokföring

Tjänsten är ett 15 månaders vikariat med möjlighet till förlängning.

Är du rätt person för oss? Skicka din ansökan och CV till jobb@arboteket.se senast 2026-01-15. Vi ser fram emot att höra från dig!

Anställning sker löpande.

Välkommen till ett lekfullt och professionellt team på Arboteket!

Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Om jobbet

Antal tjänster1
ArbetstidHeltid
FöretagsnamnArboteket AB
LönFast månads- vecko- eller timlön
Omfattning6 månader eller längre
Organisationsnummer5569682817
Typ av anställningVanlig anställning
YrkeOrderadministratör
YrkesområdeFörsäljning, inköp, marknadsföring

Ansökan

Arboteket AB söker en person till denna tjänst som orderadministratör med placerings i Linköping. Om det låter intressant att arbeta som orderadministratör hos Arboteket AB skickar du in din ansökan senast 2026-01-15.

Källa: Arbetsförmedlingen

Till webb­ansökan »
Relaterade jobb

Är du vår nästa stjärnsäljare?

KFL Linköping AB söker en person till tjänsten som bilförsäljare i Linköping.

2025-11-17

Mer info

Xamera söker Ekonomiadministratör– Är du vår nästa talang?

Xamera AB söker en person till tjänsten som ekonomiassistent i Linköping.

2025-12-03

Mer info

Förskollärare till Linköpings kommun

Linköpings kommun söker åtta personer till tjänsten som lärare i förskola/förskollärare i Linköping.

2025-09-05

Mer info