Supporttekniker till Servicedesk!

Publiceringsdatum: 2024-05-14

Vill du arbeta inom data/it-branschen? Ett spännande jobb som helpdesktekniker/supporttekniker hos A Hub AB väntar på dig - varför inte söka idag? A Hub AB söker för närvarande efter personal på heltid för en tjänst 6 månader eller längre. Kolla in deras jobbannons för mer information.

För detta jobb är det en fördel om du bor i närheten av Linköping då det är tjänsteorten. Om du är intresserad av en karriär inom helpdesktekniker/supporttekniker, ta en titt på den lediga tjänsten som A Hub AB erbjuder för att se om det är en matchning. Du har fortfarande tid att söka jobbet som helpdesktekniker/supporttekniker hos A Hub AB om du sickar in din ansökan senast sista ansökningsdag som är onsdag den fjärde september 2024.


Jobbannons

Är du ofrivilligt familjens, släktens och vännernas It-tekniker? Är det du som får samtalet när lösenordet ”är fel”? Eller när Wi-Fi inte längre fungerar? Eller när dokumentet plötsligt är ”borta”? Har du förmågan att lösa It-strul är du antagligen rätt person för detta jobb!

Vi söker nu flertalet supporttekniker för ett uppdrag på ett svenskt välkänt industriföretag med krav på hög säkerhet.

OM ROLLEN

Som supporttekniker kommer du vara en del av en större servicedesk som hjälper bolagets medarbetare med att lösa IT-relaterade problem. Du kommer sitta med allt från enklare ärenden som exempelvis att återställa lösenord och hantera behörigheter, men även mer avancerade problem med exempelvis operativsystem (Windows 10), applikationer, hårdvara och nätverk.

I rollen som supporttekniker kommer du få jobba med felsökning och problemlösning där du systematiskt och metodiskt hjälper och/eller guidar användare i att finna en lösning. Arbetet utförs primärt över telefon, varvid du behöver trivas med att kommunicera och hjälpa användare på ett serviceinriktat och pedagogiskt sätt. Andra hjälpvägar är även via mail, chatt eller en självbetjäningsportal.

Som supporttekniker kommer du vara den första kontakten med verksamhetens medarbetare. De ärenden som inte kan hanteras inom ramen för servicedesk eskaleras vidare till andra och tredje linjen samt även onsite-tekniker som jobbar ute i verksamheten.

VEM ÄR DU?

Som sökande tror vi att du har tekniskt kunnande och intresse. Kanske har duläst en It-inriktad gymnasieutbildning och är redo för ditt första jobb i branschen. Rollen anpassas utefter din erfarenhet och kunskap. Om du harkunskaper inom exempelvis Windows 10, Microsoft Office, mjukvara, hårdvara och nätverk är det meriterande.

Som person är du driven och ansvarstagande där du jobbar lika bra i team som självständigt. För att trivas i rollen har du lätt för att kommunicera samt förstår vikten av att leverera god service i dialogen med användare. Vi lägger stor vikt på dina personliga egenskaper i vårt urval.

Tjänsten ställer krav på att du kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift. Dessutom behöver du ha svenskt medborgarskap (dubbla medborgarskap kan vara en utmaning) samt att du kommer genomgå en bakgrundskontroll och säkerhetsprövning med godkänt resultat innan tillträde.

VÅRT ERBJUDANDE TILL DIG

Detta är ett långsiktigt konsultuppdrag på heltid med anställning hos oss på A-hub och där du arbetar som konsult hos vår kund. Som konsult på A-hub värdesätter vi dig och din utvecklingsresa i ditt konsultuppdrag.

Du erbjuds en trygg anställning med stöd och vägledningen av våra duktiga konsultchefer. Vi är ett auktoriserat rekrytering- och konsultföretag som är medlemmar i Almega. Du omfattas därmed av kollektivavtalets trygga villkor som rör exempelvis lön, pension, försäkringar och semester.

PRAKTISK INFORMATION

Omfattning: Heltid

Arbetstider: Varierande schema med tider mellan 07.00-19.00 måndag-fredag samt vissa helger.

Anställningsform: Konsultuppdrag och du kommer vara anställd hos oss på A-hub

Kund: Information om kunden förmedlas under rekryteringsprocessen

Placering: Linköping

Start: Omgående eller enligt överenskommelse

Om jobbet

Antal tjänster1
ArbetstidHeltid
FöretagsnamnA Hub AB
LönFast månads- vecko- eller timlön
Omfattning6 månader eller längre
Organisationsnummer5591779656
Typ av anställningVanlig anställning
YrkeHelpdesktekniker/Supporttekniker
YrkesområdeData/IT

Ansökan

A Hub AB söker en person till denna tjänst som helpdesktekniker/supporttekniker med placerings i Linköping. Om det låter intressant att arbeta som helpdesktekniker/supporttekniker hos A Hub AB skickar du in din ansökan senast 2024-09-04.

Källa: Arbetsförmedlingen

Till webb­ansökan »
Relaterade jobb

Supporttekniker till first line

Centric Professionals AB söker en person till tjänsten som helpdesktekniker/supporttekniker i Linköping.

2024-04-02

Mer info

Supporttekniker till second line

Centric Professionals AB söker en person till tjänsten som helpdesktekniker/supporttekniker i Linköping.

2024-04-02

Mer info

Supporttekniker till vår kunds servicedesk

Adecco Sweden AB söker en person till tjänsten som helpdesktekniker/supporttekniker i Linköping.

2024-05-20

Mer info