Lönehandläggare till HR-avdelningen, placering Linköping

Publiceringsdatum: 2024-03-07

Letar du efter anställning inom administration, ekonomi, juridik? Polismyndigheten söker just nu efter en löneadministratör/lönekonsult och du kan vara den de letar efter. Vill du arbeta heltid hos Polismyndigheten? Just nu letar de efter någon som vill ha en tjänst 6 månader eller längre.

För detta jobb är Linköping den angivna tjänsteorten. Företaget Polismyndigheten erbjuder just nu spännande karriärmöjligheter. Om du vill jobba som löneadministratör/lönekonsult har de nu fyra lediga jobb - kolla in annonsen för att se om du har rätt erfarenhet. Du har fortfarande tid att söka jobbet som löneadministratör/lönekonsult hos Polismyndigheten om du sickar in din ansökan senast sista ansökningsdag som är torsdag den tjugoåttonde mars 2024.


Jobbannons

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu lönehandläggare till Polisens administrativa center. Stimuleras du i en föränderlig miljö och vill bidra till utvecklingen av lönearbetet hos Sveriges största myndighet? Hos oss kommer du, tillsammans med engagerade och trevliga kollegor, utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

ARBETSPLATSBESKRIVNING

Polisens administrativa center (PAC) är en enhet inom HR-avdelningen. PAC är placerat i Linköping och ansvarar för hela Polisens personaladministration. Sektionen är inne i ett spännande och intensivt utvecklingsarbete, som bl.a. innebär att vi ska tillgodogöra oss digitaliseringens möjligheter. Därför söker vi dig som är nyfiken, driven, samarbetsinriktad och gärna provar nya idéer som bidrar till enklare och effektivare lösningar.

Du kommer till en grupp om 13 personer med engagerade och framåtlutade medarbetare där vi tillsammans lyfter och stöttar varandra i vårt dagliga arbete.

ARBETSUPPGIFTER

Som lönehandläggare driver du tillsammans med dina kollegor arbetet med löneadministrationen löpande under månaden. I detta ingår bl.a. frånvarohantering, ersättningar, arbetstidsförändringar, reseräkningar, löpande kontroller och felsignaler. I anställningen ingår även att supportera myndighetens anställda i olika lönerelaterade frågor.

Vi är en växande myndighet vilket ställer krav på vår förmåga att utveckla och effektivisera våra processer. Hos oss är du delaktig i utvecklingsarbetet och bidrar med dina idéer.

KVALIFIKATIONER

Detta är en möjlighet för dig som har

  • Aktuell erfarenhet av lönearbete eller YH-utbildning inom lön som arbetsgivaren bedömer relevant
  • Gymnasieexamen, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
  • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska

Denna tjänst kräver svenskt medborgarskap.

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har

  • Om du har både löneerfarenhet och yrkesutbildning inom lön.
  • Erfarenhet av effektivisering och digitalisering inom löneområdet
  • God vana av det personaladministrativa systemet Heroma
  • Erfarenhet att jobba med statliga avtal
  • God datorvana i relevanta program, exempelvis Office-paketet

Personliga egenskaper

Då sektionen befinner sig i digitaliseringsfas ser vi att du vill bidra till utvecklingen med dina idéer och förbättringsförslag. Vi värdesätter din vilja och förmåga att utveckla verksamheten och att se din del i helheten.

För att trivas i rollen ser vi att du är van att arbeta strukturerat och har en förmåga att arbeta med flera parallella arbetsuppgifter. Arbetsuppgifterna ställer krav på att du har hög integritet och kan hantera känslig information.

Vi är en stor arbetsplats med höga inflöden så du behöver trivas med ett högt tempo och många omställningar. Vi arbetar i grupp men tjänsten kräver även stor självständighet och initiativförmåga.

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Fackliga företrädare

Polisförbundet, Sofia Ask, tfn: 010-563 87 10

SACO, nås via Polisens växel 114 14

SEKO Polisen, Karna Tillheden, tfn: 010-561 66 27

ST, st.region-ost@polisen.se

ÖVRIG INFORMATION

Anställningsform: Vikariat

Arbetsort: Linköping

Tillträde: Enligt överenskommelse

Arbetstid: Flextid

Funktion: Handläggare lön

I ditt CV och personliga brev önskar vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen. De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar.

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till jobb.na@polisen.se senast den 28/3 2024. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A140.027/2024 i mailets ärendemening.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer A140.027/2024 via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning

Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering

Din ansökan är en allmän handling enligt tryckfrihetsförordningen.

Polismyndigheten

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag – att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Om jobbet

Antal tjänster4
ArbetstidHeltid
FöretagsnamnPolismyndigheten
LönFast månads- vecko- eller timlön
Omfattning6 månader eller längre
Organisationsnummer2021000076
Typ av anställningVanlig anställning
YrkeLöneadministratör/Lönekonsult
YrkesområdeAdministration, ekonomi, juridik

Ansökan

Polismyndigheten söker fyra personer till denna tjänst som löneadministratör/lönekonsult med placerings i Linköping. Om det låter intressant att arbeta som löneadministratör/lönekonsult hos Polismyndigheten skickar du in din ansökan senast 2024-03-28.

Källa: Arbetsförmedlingen

Relaterade jobb

Gruppchef inom lön till HR-avdelningen, Linköping

Polismyndigheten söker en person till tjänsten som administrativ chef i Linköping.

2024-04-22

Mer info

Harness Design Engineer till UMS Skeldar i Linköping

UMS Skeldar Sweden AB söker en person till tjänsten som elektronikkonstruktör i Linköping.

2024-01-02

Mer info

Scrum Master / Mjukvaruutvecklare till UMS Skeldar i Linköping

UMS Skeldar Sweden AB söker en person till tjänsten som mjukvaruutvecklare i Linköping.

2024-01-02

Mer info