Branch Manager till vårt kontor i Linköping

Publiceringsdatum: 2024-04-10

Vill du arbeta inom chefer och verksamhetsledare-branschen? Academic Work Sweden AB är på jakt efter en skicklig organisationschef och du kan vara rätt person för jobbet. Om du vill arbeta heltid hos Academic Work Sweden AB, har de just nu en tjänst 6 månader eller längre som kan passa dig.

Linköping är platsen där detta jobb har sin tjänsteort. Academic Work Sweden AB har just nu ett ledigt jobb som organisationschef. Sista ansökningsdagen till jobbet som organisationschef hos Academic Work Sweden AB är lördag den elfte maj 2024.


Jobbannons

Vi söker en trygg och inspirerande ledare som brinner för affärer. I rollen som Branch Manager är din uppgift att skapa en arbetsplats som präglas av glädje, engagemang och prestation. Kan det här vara nästa steg i din karriär? Sök tjänsten i dag!

OM TJÄNSTEN

Vi på Academic Work matchar de bästa talangerna med företag som behöver deras kompetens. Vi rekryterar och hyr ut studenter och akademiker som är i början av sin karriär. Vi finns i 12 städer och är i dag ett av de största bolagen i vår bransch. På Academic Work har vi en gemensam passion för vårt arbete, våra värderingar och vårt uppdrag. Vi vill erbjuda den bästa arbetsplatsen och strävar efter att skapa en atmosfär att trivas och utvecklas i. Som BM (Branch Manager) spelar du en betydande roll för att vi ska lyckas uppnå det. Du leder ditt kontor och är ansvarig för att skapa engagemang och uppnå resultat. Nu söker vi nästa BM till vårt kontor i Linköping. På Linköpingskontoret arbetar cirka 30 medarbetare som sitter i nya lokaler i LINK Business Center. Din ledningsgrupp består av sex medarbetare som samarbetar nära varandra i det dagliga arbetet för att skapa framgång tillsammans. Som stöd har du även dina BM-kollegor runt om i landet som du utbyter mycket erfarenhet med.

Du erbjuds

🧘🏽 Förmånspaket: Du får ett omfattande förmånspaket, inklusive extra semesterdagar, generösa friskvårdsförmåner, flexibilitet kring arbetsplats och tid, tjänstepension och sjukförsäkring.

💻 Utveckling: Vi strävar efter att ge våra chefer de bästa förutsättningarna att lyckas i sina uppdrag. Därför investerar vi i löpande utbildning och kompetensutveckling för att du ska ha bästa möjliga verktyg.

🚀 Möjlighet att bli delägare: Vi tror på att skapa en stark gemenskap och engagemang där alla har en del i företagets framgång. Därför erbjuder vi dig möjligheten att köpa andelar i bolaget.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

  • Som BM har du fullt resultatansvar för ditt kontor och du rapporterar till Sverigeledningen. Du gör analyser och fattar beslut som du anser vara gynnsamma för din lokala marknad och säkerställer att de genomförs.
  • Du har en god förståelse för kontorets kundbas och strävar ständigt efter att skapa bästa förutsättningar för nya affärsmöjligheter. En viktig del i rollen är att regelbundet träffa kontorets nyckelkunder för att förstå deras behov och naturligtvis för att bygga starka relationer och säkerställa att vi levererar på topp.
  • Du ser till att cheferna i din lokala ledningsgrupp leder med tydlighet och energi samt fokuserar på att utveckla sina medarbetare. Ledarskapsutveckling och successionsplanering är återkommande i ditt dagliga arbete.
  • En av dina viktigaste uppgifter är att bygga ett starkt team som präglas av högt engagemang och som strävar mot gemensamma mål. Genom ditt sätt att leda och kommunicera uppmuntrar du till goda samarbeten mellan samtliga funktioner på ditt kontor.

VI SÖKER DIG SOM

  • Har gedigen erfarenhet av att leda heltidsanställda medarbetare med fullt personalansvar.
  • Haft tidigare chefstjänster med fullt budget- och resultatansvar.
  • Erfarenhet inom en bransch med konsultativ försäljning av tjänster.
  • Har eftergymnasial utbildning inom ekonomi, försäljning, organisation eller motsvarande relevant för tjänsten.
  • Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Det är meriterande om du har

  • Har relevant erfarenhet från bemanning- rekrytering- eller konsultbranschen från dina senare år i arbetslivet.
  • Har universitetsexamen inom ekonomi, beteendevetenskap, organisation eller motsvarande.
  • Erfarenhet av att leda förändringsarbete i organisationer som präglas av högt tempo och behov av att anpassa sig till omvärldens krav för att hålla sig aktuella.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper

  • Resultatinriktad
  • Ansvarstagande
  • Uthållig
  • Självinsikt
  • Kommunikativ

Vår kultur är något vi på Academic Work verkligen är stolta över! Den bygger på våra fantastiska medarbetare och hur de lever våra värderingar varje dag. Att du är en person som vill vara med och bidra till att vi fyller vardagen med positiv energi, strävan att ständigt förbättras samt omtanke och gemenskap? Då tror vi att vi är en bra matchning för varandra.

Hur är det att jobba på Academic Work?

  • Vår kultur på Academic Work
  • CSR och miljö på Academic Work
  • Rollen som Account Manager
  • Instagram @Academic Work
  • Facebook @Academic Work
  • LinkedIn @Academic Work

Vår rekryteringsprocess

Första steget i processen är två urvalstester. Ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET

Vi vågar säga att vi inte är vilket företag som helst. Vi har byggt en kultur som verkligen känns – vare sig du är medarbetare, kund eller leverantör. Vår kultur är full av värme, energi, engagemang, öppenhet och kamratskap. Här finns en genuin vilja att hjälpa varandra och andra, både när vi arbetar mot gemensamma och individuella mål. Vi tror på att skapa starka band och ha roligt tillsammans. Allt från spännande resor och stora fester till spontana after works, gemensamma frukostar och träning. Hos oss är arbetsdagen fylld av energi, ambition och snälla kollegor.

Om jobbet

Antal tjänster1
ArbetstidHeltid
FöretagsnamnAcademic Work Sweden AB
LönFast månads- vecko- eller timlön
Omfattning6 månader eller längre
Organisationsnummer5565595450
Typ av anställningVanlig anställning
YrkeOrganisationschef
YrkesområdeChefer och verksamhetsledare

Ansökan

Academic Work Sweden AB söker en person till denna tjänst som organisationschef med placerings i Linköping. Om det låter intressant att arbeta som organisationschef hos Academic Work Sweden AB skickar du in din ansökan senast 2024-05-11.

Källa: Arbetsförmedlingen

Relaterade jobb

Senior Fullstackare till vårt kontor i Linköping

Cygni Sverige AB söker en person till tjänsten som mjukvaruutvecklare i Linköping.

2024-03-25

Mer info

Product Assurance Manager till Beyond Gravity, Linköping

Tech Talents Consulting i Sverige AB söker en person till tjänsten som kvalitetsingenjör, maskin/kvalitetstekniker, maskin i Linköping.

2024-04-08

Mer info

Jobb- och karriärcoach till vårt kontor i Linköping

Accepta Vi AB söker en person till tjänsten som jobbcoach/utbildningscoach i Linköping.

2024-04-22

Mer info