Customer Support - Projects for spare parts

Publiceringsdatum: 2024-02-21

Vill du arbeta inom försäljning, inköp, marknadsföring-branschen? Ett spännande jobb som ordermottagare hos SAAB AB väntar på dig - varför inte söka idag? SAAB AB söker en medarbetare på heltid som vill arbeta tills vidare. Kan det vara du?

Linköping är platsen där denna position är ledig. SAAB AB söker för närvarande efter ambitiösa individer som vill utvecklas i rollen som ordermottagare. Kolla in deras ledig tjänst och se om du har vad som krävs för att bli en del av deras team. Sök jobbet som ordermottagare hos SAAB AB och ta chansen att ta din karriär till nästa nivå. Ansök senast tisdag den andra april 2024.


Jobbannons

Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad.

Din roll

Som Customer Support Representative kommer du ha ett övergripande ansvar för hanteringen av våra kunders beställningar av reservdelar, reparationer och underhåll, allt från förfrågan till beställning, leverans och fakturering. Du kommer att vara kundens primära kontaktyta för den dagliga driften, leveransbevakning, statusrapportering och kommersiell hantering kopplat till reservdelsförsäljning och komponentunderhåll för befintliga och kommande militära och civila kunder. Vi är i en fas där vi har flertalet nya kunder, kontrakt och projekt på gång vilket ställer nya krav på verksamhet och arbetssätt för att säkerställa effektivt genomförande.

Dina främsta arbetsuppgifter kommer vara:

  • Dialog med våra kunder
  • CS representant i pågående projekt
  • Gränssnitt mellan kund och underhållsverkstad/inköp
  • Analys och utveckling av flöden och arbetssätt
  • Orderregistrering, leveransbevakning och rapportering
  • Ta fram kostnadsförslag och offerter
  • Samverkan och koordinering med våra underhållsverkstäder
  • Målstyrning och effektiviseringsarbete

Placeringsort är Linköping men tjänsteresor inom Sverige samt internationellt kan bli aktuella.

Sektionen Spare Part Supply ansvarar för kundsupport av reservdelspaket för Gripen E och T7 samt reservdelsförsäljning för dessa plattformar. Sektionen består idag av 11 medarbetare. Du kommer tillhöra Sourcing and Supply Chain inom avdelningen Maintenance, Modification & Supply, Business Unit Aviation Services, Saab Aeronautics.

Din profil

För denna roll behöver du ha:

  • YH- eller högskoleutbildning inom logistik eller inköp, och/eller motsvarande arbetslivserfarenhet
  • Goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift
  • Goda kunskaper i Excel

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, och söker dig som ser och förstår både affärens och kundens behov, har ett helhetsperspektiv och är driven i förändrings- och effektiviseringsarbete. Då rollen innebär ett stort kontaktnät med många gränssnitt behöver du vara kommunikativ och värdesätta samarbete och god kommunikation med kollegor och kunder. Du är noggrann och strukturerad samtidigt som du tycker om när dagen varierar beroende på vad för ärenden som kommer in.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Vad du blir en del av

Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan.

Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen.

Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld.

Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här

Vi tillämpar löpande urval för denna rekrytering vilket innebär att rollen kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Om du matchar profilen som beskrivs ovan och är redo för en utmaning, skicka in din ansökan så snart som möjligt!

Om jobbet

Antal tjänster1
ArbetstidHeltid
FöretagsnamnSAAB AB
LönFast månads- vecko- eller timlön
OmfattningTills vidare
Organisationsnummer5560360793
Typ av anställningVanlig anställning
YrkeOrdermottagare
YrkesområdeFörsäljning, inköp, marknadsföring

Ansökan

SAAB AB söker en person till denna tjänst som ordermottagare med placerings i Linköping. Om det låter intressant att arbeta som ordermottagare hos SAAB AB skickar du in din ansökan senast 2024-04-02.

Källa: Arbetsförmedlingen

Relaterade jobb

IT-forensiker till regionalt IT-brottscentrum

Polismyndigheten söker en person till tjänsten som it-forensiker i Linköping.

2024-04-22

Mer info

Customer Support Projects Coordinator Till SAAB I Linköping

Friday Väst AB söker en person till tjänsten som inköpsassistent i Linköping.

2024-03-06

Mer info

Teknikinformatör hos SAAB Underwater Systems - En Innovativ Framtid Väntar!

Framtiden i Sverige AB söker en person till tjänsten som teknikinformatör i Linköping.

2024-04-03

Mer info